Kobieta jadąca na rowerze

Wiosna zbliża się wielkimi krokami. To odpowiedni moment, aby przygotować się do sezonu rowerowego. Nie masz roweru? Sprawdź korzyści z jazdy na rowerze i zacznij szukać jednośladu dla siebie!

Jazda na rowerze vs. jazda samochodem

Odłóżmy kwestię szybkości przemieszczania się oraz liczby osób, które można przewieźć jednocześnie. Skoncentrujmy się natomiast na kwestiach finansowych, praktycznych oraz zdrowotnych – i tutaj raczej już znasz korzyści płynące z jazdy rowerem.

Niekwestionowaną zaletą samochodów osobowych jest możliwość przemieszczania się z punktu A do punktu B w praktycznie każdych warunkach pogodowych, bez względu na porę roku. Wsiadasz – wysiadasz, nie mokniesz, nie marzniesz. Z tym rower nie może konkurować. Ale są pewne kwestie, których samochód „nie przeskoczy”. O czym mowa?

Finansowe korzyści z jazdy rowerem

Rower to przede wszystkim tańszy środek transportu. Dodatkowe wyposażenie nie pochłonie majątku, ubezpieczać roweru też nie musisz (choć tu akurat warto, nie są to duże kwoty). Wystarczy wykonać przegląd przed rozpoczęciem sezonu i możesz ruszać!

Praktyczne korzyści z jazdy rowerem

Znasz to uczucie, gdy piąty raz okrążasz teren wokół urzędu, bo nie możesz znaleźć wolnego miejsca dla Twojego auta? Albo kiedy non stop się gdzieś spóźniasz, ponieważ znowu stoisz w korkach… Mobilność to jedna z przeważających obecnie korzyści z jazdy rowerem. Nie musisz martwić się o brak miejsca na Twój jednoślad. 

Zdrowotne korzyści z jazdy rowerem

Ruch to zdrowie – o tym nie trzeba nikogo przekonywać. Aktywność fizyczna podczas jazdy rowerem wpływa pozytywnie na Twoje samopoczucie i przede wszystkim kondycję ciała. 

  • Podczas ruchu zużywasz energię – spalasz kalorie. Regularna jazda na rowerze pomaga utrzymać prawidłową masę ciała. 
  • Jazda na rowerze mniej „obciąża” organizm niż bieganie, dlatego nawet osoby otyłe mogą korzystać z tej formy rekreacji.
  • To jednoczesny trening aerobowy i siłowy – spalasz tłuszcz i „wyrabiasz” mięśnie.
  • Jazda na rowerze wspomaga pracę serca i układu krążeniowego. To zapobiega powstawaniu niebezpiecznych zakrzepów i zmniejsza szansę na zawał, udar czy miażdżycę.
  • Kształtowanie mięśni wzmacnia podtrzymanie kręgosłupa. Zyskujesz lepszą postawę i rzadziej narzekasz na ból pleców.
  • Wysiłek fizyczny stymuluje produkcję endorfin – hormonu szczęścia.

Żeby uniknąć zakwasów, wystarczy przed drogą wykonać kilka ćwiczeń rozciągających (zainspiruj się artykułem o ćwiczeniach dla biegaczy).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj